ETV tegeleb MM-i ajal varjatud reklaamimüügiga
Eesti Päevalehe käsutuses olev ja ühes mainekas advokaadibüroos valminud analüüs näitab aga, et ETV ekraanile reklaami lubamine ei ole kooskõlas seadusega ja ERR-i tegevus ses vallas on käsitletav varjatud reklaamimüügina.
„On lähtutud põhimõttest, et sponsorteateid ei tohi Eesti Televisioonis üldse näidata ja kui näidatakse, siis peab see olema erandlik olukord. Riigieelarvelise rahastamise vähenemine ei ole kindlasti erandlik olukord,” seisab analüüsis.
Tõepoolest, seadus näeb ette vaid kaks erandit, mille puhul rahvusringhääling võib reklaami näidata. Esiteks juhul, kui reklaam kaasneb EBU vahendusel omandatud rahvusvahelise suursündmuse ülekandeõigusega, ja teiseks, kui see kaasneb avalikkusele eeldatavalt suurt huvi pakkuva kultuuri- või spordisuursündmuse ülekandeõigusega.