Võrreldes riigierakondade prognoositavate valimiskuludega ja arvestades eelmiste valimiste kulutusi, kujuneb Vabaerakonna valimiskampaania erakonna teatel tõenäoliselt konkurentsitult odavaimaks.

„Meie kõige suurem kuluartikkel on olnud reklaamtrükiste tootmine. Trükised on olulisim kampaaniavahend, et uut erakonda ja tema kandidaate riigikogu valimistel tutvustada. Vabaerakonna kandideerijad tundsid ennast telgiüritustel ja valimistrükiste jagamisel vabalt ning entusiastlikult. Tehti endale selgeks, et keegi teine peale meie enda Vabaerakonna sõnumit ühiskonda ei vii,“ ütles Maidla.

Maidla kinnitusel moodustab järgmise suurema kuluartikli internetireklaam ja kampaaniamaterjalide otsepostitus. „Reklaamtrükiste ja internetireklaami suur osatähtsus tuleneb sellest, et oleme sellele oluliselt panustanud. Vabaerakonna visuaalne identiteet on tänaste konkurentide kõrval üks stiilsemaid ja mõjusamaid, vastates kaasaegsele disainikeelele ja takerdumata liigselt disainidogmadesse, mida arvatakse ühelt poliitjõult justkui oodatavat,“ selgitas Maidla.

Maidla sõnul teeb erakond valimiskulutusi olemasolevate vahendite piires ja laenuvahendeid kaasamata, kuigi oli etappe, mil seda kaaluti.

„Viimastel nädalatel on kampaaniakulude katmisel oluliselt tõusnud suurtoetajate osakaal, mis näitab riigi jõukama elanikkonna toetust erakonna valimiskampaaniale ja kinnitab täiendava jõu tekkimise vajadust riigikogus. Samas on tähelepanuväärne ja väärib esiletõstmist, et Vabaerakonnal õnnestus oma kautsjonisumma kokku saada osaliselt just väikeannetajate toel, mis näitab omakorda erakonna sõnumi laia kandepinda,“ ütles Maidla.

Kampaaniajuhi Külliki Kübarsepa sõnul erineb Vabaerakond teistest erakondadest selle poolest, et erakond ei kasuta ühegi reklaamibüroo teenuseid.

„Vabaerakonna kampaaniategevused on kandidaadid ise välja töötanud ja ise ka ellu viinud. Väga suur osakaal on olnud erakonna liikmete vabatahtlikul tööl, kusjuures vastutus on jäänud suuresti ringkondade enda kanda,“ märkis Kübarsepp.

„Oleme väga tänulikud ja õnnelikud Vabaerakonna sümboolika üle, mis eristub selgelt konkurentidest. Kujundaja Egon Erkmann on teinud suurepärast tööd meie visuaali loomisel ja sõnumite edastamisel,“ ütles Kübarsepp.

Erakondade Rahastamise Järelvalve Komisjoni 2011. aasta ülevaatele tuginedes jäävad Vabaerkonna kulutused Kübarsepa hinnangul tõenäoliselt kordades väiksemaks kui need on parlamendierakondel.

2011. aastal kulutas Eesti Reformierakond riigikogu valimisteks 1 253 823, Keskerakond 481 893, Erakond Isamaa ja Res Publica Liit 737 802 ja Sotsiaaldemokraatlik Erakond 214 473 eurot.