Valitseomaraha.ee näol on tegemist reklaamivaba ja tasuta e-õppekeskkonnaga , mille eesmärgiks on matemaatikatundide huvitavamaks muutmiseks. Õppekeskkond on loodud Sampo Panga eestvedamisel 10-15aastastele õpilastele. Mäng on jätkuks varasemale mängukeskkonnale Rahamaa.ee, mis on mõeldud 5-9aastastele lastele.

Esitlusel avaldas EBSi Vaba Majandusmõtte Keskuse juhataja Andres Arrak arvamust, et matemaatika õpetamine põhikoolis peaks rohkem toetama praktilist ettevõtlikkust.

„Näiteks oskust võrrelda poes hindu ja toodete kaalu tänastel noortel napib. Palju räägitakse teadmistepõhisest majandusest, aga kooliharidus ei tule järele. Kõikide teadmiste keskmes on matemaatika, seega peavadki paljude koolide matemaatikaõpetajad mingil määral korvama ka majandusõpetajate puudumist,“ ütles Arrak.

Sampo Panga brändijuht Kristiine Rebane tegi ülevaate kahest põhjalikust uuringust, millest esimene käsitles Eesti 10-15aastaste noorte finantsteadmisi võrdluses Skandinaavia riikide eakaaslastega ning teine uuring kaardistas Eesti matemaatikaõpetajate hoiakuid rahaasjade käsitlemisest koolitundides.

„Üle kolmandiku noortest ei aimagi, mis võiks olla intress ja vaid 23% on üldse kuulnud terminitest nagu püsikulud ja muutuvkulud. On märgata, et meie noortel on võrreldes teiste riikide eakaaslastega veidi vähem teadmisi raha teemadel, samas on neil omavahelises võrdluses suurem soov neid teadmisi juba koolipingist kaasa saada,“ märkis Rebane.

Rocca al Mare Kooli loodusteaduste õppetooli juhataja ja matemaatikaõpetaja Raili Lahi viitas uuringule, mis kinnitab matemaatikaõpetajate soovi kasutada oma tundide elulähedasemaks muutmiseks interaktiivseid õppevahendeid.

„71% matemaatikaõpetajatest käsitleb isikliku rahakasutuse näiteid ja ülesandeid teismelistega läbiviidavates tundides. Ka ülejäänutest valdav enamus (81%) teeks seda, kui neil oleks ligipääs vastavale õppematerjalile. Nüüdsest on meile üks kaasaegne lisavahend olemas,“ ütles Lahi.

„Valitse oma raha“ keskkond võimaldab õpilastel lahendada mitmeid elulisi ülesandeid. Näiteks saavad nooremad seal koostada klassiõhtu eelarvet, võrrelda erinevaid hindu, kalkuleerida laenamise ja võlgu olemise kulukust ning analüüsida taskuraha teenimise ja kulutamise võimalusi.

Vanematele õpilastele on keskkond aga heaks abivahendiks koostamaks näiteks eelarvet klassiekskursiooniks. Lisaks võib mängeldes konverteerida erinevaid valuutasid, võrrelda allahindlustega pakkumisi, kalkuleerida üürimisega seotud kulusid, pidada arvestust oma säästude ning pangaintresside üle, omandada algteadmisi aktsiatest ning väärtpaberiinvesteeringutest jpm.

Täna, täpselt kaks aastat tagasi esitles Sampo Pank eelkooliealiste ja algklasside õpilastele eesti keeles kättesaadavat reklaamivaba internetimängu Rahamaa (www.rahamaa.ee). Tänaseks on keskkonnas loodud juba üle 250 000 kasutajakonto.