Kolmapäevased uudised räägivad viimasest muudatustest niigi skandaalidest räsitud sihtasutuse Tallinn 2011 tegevuses. Euroopa kultuuripealinna senine kontseptsioon “Mereäärsed lood” sai enda kõrvale täiesti ootamatult reklaamikampaania “Kultuur kutsub”. Suisa kahe K-ga varustatud kampaania võtmed toimetab K-linnaisade kätte muu hulgas kunagisest kohukesekampaaniast tuttav Paavo Pettai.

Keskerakonnasõbraliku ärimehe Oliver Kruuda parema (või oli see nüüd vasak) käena ja Kalev Meedia põhjalaskjana "kuulsaks" saanud Alar Pink mõtles omal ajal kohukesereklaamid välja selleks, et Keskerakonnal oleks võimalik valimiste-eelsest välireklaamikeelust mööda hiilida. Pole eriti keeruline näha sama seost ka Pettai poolt seekord treitavate kultuurireklaamide puhul. Kultuur on hea universaalne nähtus küll, aga ustav õukonnatrükkal saab ju plakatid ikka leivaisade seisukohalt õiges toonis kujundada.

Poliitiline välireklaam on Eestis kehtivate ja Riigikohtu poolt juuli alguses kinnitatud seaduste kohaselt keelatud 40 päeva jooksul enne valimisi. 6. märtsil 2011 toimuvate Riigikogu valimiste puhul algab see jaanuari viimasel nädalal. Ajal, mil keegi aga ei saa keelata tolleks ajaks juba Euroopa kultuuripealinnaks saanud Tallinna reklaamimist rohelises toonis plakatitega, mille tooniandvaks elemendiks hiiglaslik K.

Kunagi linnavõimu tegemisi vägagi varmalt kritiseerinud sotsid vaikivad truude K-kutsudena. Ülejäänud erakondadel aga pole pealinnas peremehetseva JOKK-luse ohjamiseks piisavalt tallinlaste mandaati. Ja kui veel Keskerakonna liider Edgar Savisaar isiklikult Tallinn 2011 nõukogus hoolitseb selle eest, et miljonileping vana võitluskaaslasega tehtud saab, ei kaitsegi kultuuri rüvetamise eest miski.

Õnneks on erakondliku kultuurituse vastu siiski üks relv. See on see pliiats, mida igaüks meist valimiskabiinis käes hoiab.