Lennuameti peadirektor Koit Kaskel ütleb Ekspressile, et Estonian Air rikkus lennuohutusnõudeid.

Kuna juhtumi menetlemine pole veel lõppenud, ei taha asjaosalised juhtunu kohta detailset info anda. Ekspressil õnnestus teada saada, et üldjoontes toimusid asjad järgmiselt.

Estonian Airil oli mullu kuus Boeing-tüüpi reisilennukit. Juuni lõpus avastati neist ühe — 142 inimest mahutava Boeing 737-300 — alt väike kütuseloik.

Lennukitel on kolm kütusepaaki: kaks tiibades ja üks kere all. Loik näitas, et läbi võib lasta kerealune mahuti. See paak mahutab seitse tonni kütust ja on nii suur, et sinna saab inimene sisse pugeda.

Kütuse tilkumine tuli välja lennukite seisuplatsil täiesti hariliku tehnilise teenindamise käigus. Lennukite tehnilist teenindust ei tee Estonian Air ise, vaid ostab teenuse sisse aktsiaseltsilt Air Maintenance Estonia. Too ettevõte kuulub ühte gruppi Põhjamaade lennufirmaga SAS.

Pärast igat teenindust annavad tehnikud allkirja, et õhusõidukiga on kõik korras.

Miskipärast näitasid paberid ka seekord, et kõnealuse Boeingiga pole probleeme.