Mai lõpusläbi viidud üle-eestilisest küsitlusest selgub, et 66% Eesti 15 – 74 aastastest elanikest kasutavad erinevaid sotsiaalmeedia kanaleid ning 41 % kasutajatest veedavad seal päevas üle tunni.

Eestlased kasutavad sotsiaalmeedia kanalitest kõige rohkem Facebooki (32%) ja Youtube’i (26%), venelased seevastu Odnoklassiki.ru (9%).

Vaatamata sotsiaalmeedia populaarsusele, usaldavad inimesed sii ski rohkemtraditsioonilises meedias levivat infot. Erandiks on alla 19 aastased ja Lõuna-Eesti ning Tartu kasutajad.

Kommunikatsiooniagentuur Taevas Ogilvy küsitles koostöös Turu Uuringute AS-ga maikuus tuhandet inimest eesmärgiga uurida eestimaalaste sotsiaalmeedia kasutamist, kasutamise keskkondi, sotsiaalmeedias veedetud aega päevas, eelistatud info formaate (tekst, pilt, audio/video) ning informatsiooni usaldamist traditsioonilises versus uue meedia keskkondades.

Rein Iida sõnul annab uuring vastuse kasutajate vanuse, soo ja rahvusega seotud iseärasustele. “15-19 aastaste hulgas on sotsiaalmeedia kasutamine praktiliselt 100% ja seda sihtrühma eristab näiteks 30-39 aasta vanustest mitmete erinevate sotsiaalmeedia keskkondade kasutamine”. Iida rääkis, et kuni 39 aastaste seas kukub sotsiaalmeedia kasutamine 60%-le ja kasutamiskeskkondade arv taandub kahele - Facebookile ja Youtube’ile.

Mehed eelistavad naistest enam videomaterjali, mida näitab Youtube märgatavalt suurem kasutamine naistega võrreldes. Iida lisas, et sotsiaalmeedias turundajatele on väga oluline tunda vene rahvusest kasutajate erinevusi, sest ligi 100 000 venelast Eestis kasutab sotsiaalmeedias Odnoklassiki.ru.

Iida tõi välja, et sotsiaalmeedia kunagise lipulaeva Rate.ee kasutamist tunnistavad ainult 6% kasutajatest, blogisid vaatab 4% ja Twitterit ainult 2% Eesti elanikest.

Uuring toob selgust ka sotsiaalmeedias veedetud aja kohta. “60% kasutajatest veedavad sotsiaalmeediaga päevas kuni 30 minutit, kolmandik kasutajatest 1-2 tundi ja 10% sellest kauemgi,” kommenteeris Iida küsitlustulemusi.

Turu-Uuringute AS uuringujuhi Iivi Riivits-Arkonsuo sõnul võib sotsiaalmeedia kasutajate arv olla veelgi suurem: “Lisades juurde 9-14 aastased internetikasutajad, kasvab sotsiaalmeedia tarbijate hulk Eestis kokku 760 000-ni.”

Iivi Riivits-Arkonsuo sõnul on huvipakkuvaks eestimaalaste nägemus toodete ja teenuste usaldusväärsuse kohta sotsiaalmeedia versus traditsioonilise meedia kanalites. “Siin joonistub välja huvitav trend: sotsiaalmeedias levivat infot usaldavad traditsioonilise meediaga võrreldes rohkem kuni 19 aastased noored (42% usaldab sotsiaalmeediat) ning Lõuna-Eesti ja Tartu piirkonna kasutajad (31%),“ ning lisas, et tudengid ja Tartu piirkond on alati olnud ühiskonna- ja meediakriitilisem. Kommenteerides 20 – 29 aastaste kõrgemat usaldust traditsioonilises meedias leviva info suhtes (42% usaldab traditsioonilist meediat) ütles Riivits-Arkonsuo, et seda võib seletada antud põlvkonna sotsiaalmeedia aktiivse kasutamisega varasemate aastate jooksul ja suure tõenäosusega on sellest tekkinud küllastumine.

Uuringu viis läbi Turu-uuringute AS koostöös kommunikatsiooniagentuuriga Taevas Ogilvy.