Eesti tutvustas konverentsil meie riigisektori parimaid praktikaid – maksu- ja tolliamet oma e-teenuseid ning Tallinna linnavalitsus ID-kaardi kasutamisvõimalusi avalike teenuste pakkumisel.

Konverentsil toodi välja enam kui 60 konkreetet näidet avalike teenuste pakkumisest Euroopa Liidus. Erinevatest riikidest esinejad tutvustasid oma vaateid nii kodanike elukvaliteedi parandamise kui nende osalemise ja suurema kaasamise võimalustest avalike teenuste pakkumisel. Samuti arutati uusi ühiskonnas tekkinud probleeme ning nendega arvestamise valikuid.

«Konverentsil tõdesime taaskord, et probleemid avalike teenuste osutamisel on kõikide riikide puhul üsna sarnased. Ka Eestile on tõsine väljakutse kuidas teenuseid innovatiivsemalt pakkuda, kuidas viia teenused paremini kodanikuni ja kuidas kodanikke senisest enam kaasata,» rääkis konverentsil osalenud rahandusministeeriumi kantser Tea Varrak.

Eestlased tegid konverentsil kaks ettekannet parimatest lahendustest avalike teenuste osutamisel. Lisaks said osalejad tutvuda Eesti stendiga, mis tutvustas erinevaid elektroonilisi lahendusi nagu e-politsei, e-notar, e-kool jne. Konverentsikülastajate huvi Eesti stendi innovaatiliste lahenduste vastu oli suur.

Eesti delegatsioon osales konverentsil rahandusministeeriumi eestvedamisel, esindatud olid ka mitmed teised ministeeriumid ja asutused – riigikantselei, välisministeerium, majandus- ja kommunikatsiooniministeerium, Tallinna linnavalitsus, Ettevõtluse Arendamise Sihtasutus jt.

Euroopa Liidu kvaliteedikonverents on kahe aasta järel toimuv üritus, mida korraldab vastava perioodi EL eesistujamaa koostöös EL avaliku halduse võrgustikuga (EUPAN).

Konverentsil esitletud Eesti parimate praktikatega on võimalik tutvuda rahandusministeeriumi veebilehel www.fin.ee/?idx519

Konverentsi materjalidega on võimalik tutvuda aadressil www.5qualiconference.eu/en/