Külmadel talvedel Eesti ja kogu Euroopa kõige pikema jäätee tiitli endale saanud mandri ja Hiiumaa vahelist trassi tänavu ei tule.

Maanteeamet lõpetas seal uuringud 5. märtsil ning jääkate ei vastanud kohati neile tingimustele, mis jäätee rajamiseks täidetud olema peavad.

„Kalda ääres on 10 cm paksune jää ära külmunud mudaga segamini ja sealt võib auto läbi vajuda,“ kirjeldas maanteeameti pressiesindaja Allan Kasesalu Delfile valitsevat olukorda ning lisas, et probleeme Hiiumaa-mandri trassi avamiseks oli jääkattega veelgi.

Kasesalu ütles, et maanteeameti huvides on iga talv kõik kuus jääteed avada, kuid samal ajal tuleb arvestada, et ohutuse osas ei tohi teha mingeid järeleandmisi.

Käesoleval aastal uusi jääteid avada ei ole plaanis ning olemasolevate olukorda jälgib maanteeamet pidevalt ning seni, kuni ilm lubab, hoitakse neid lahti.

Praegu on avatud kolm jääteed

14. jaanuaril avati Haapsalu-Noarootsi jäätee, mis kulgeb Haapsalus Suur-Mere tänava lõpust Noarootsi Österby sadamasse. Jäätee orienteeruv pikkus on 3,9 km.

22. jaanuaril avati Rohuküla-Vormsi vaheline 9,6 km pikkune jäätee pealesõitudega Rohuküla ja Sviby sadamatest.

12. märtsil avati Lao-Kihnu vaheline 12 km pikkune jäätee pealesõitudega 300 m enne Munalaiu sadamat ja Sääre külas Sigatsuaru sadamas.

Tänavu jäi avamata jäi Muhu ja mandri, Hiiumaa ja mandri ning Saaremaa ja Hiiumaa vaheline jäätee.

Tänane Hiiu leht avaldab juhtkirjas kahtlust, et maanteeamet ei olnud lihtsalt huvitatud Hiiumaa jäätee avamisest, sest üks nende kandi mees oli käinud sel talvel juba mitu korda oma sõiduautoga üle jää mandril ning viinud selle käigus läbi ka mõõtmised, millest selgus, et jääkate on üle 20 cm paks.