Tallinna linn kulutas ebaõnnestunud projektile üle 4,5 miljoni krooni, kirjutab Eesti Päevaleht.

“Päris raha mahamatmine see ka polnud, sest oleme paljudes küsimustes saanud targemaks,” lausus Ninnas.

Ninnase sõnul räägib kiipkaardiprojekti lõpetamise kasuks asjaolu, et projekti esimene etapp, tunnipiletite kasutuselevõtt, on ebaõnnestunud.

“Nagu ma olen arvudest aru saanud, kasutab tunnipiletit praegu reaalselt vaid üks-kaks protsenti ühistranspordiga reisijatest,” lausus Ninnas. “Vilba kavade kohaselt tuleks tunnipiletilt üle minna kiipkaardile, kuid praegu tundub küll, et sellel pole enam erilist mõtet.”

Endise abilinnapea Priit Vilba sõnul on arusaamatu, miks Ninnas tahab käivitamisjärgus projekti külmutada või lõpetada.

“Minu mõistus ütleb, et piletisüsteemi oleks ikka vaja moderniseerida, mitte jääda vana juurde,” lausus Vilba. “Ju siis mingid jõud linnas ei taha, et ühistranspordi piletisüsteem muutuks läbipaistvaks ja arusaadavaks, sest praegu puudub selge ettekujutus, kui palju ja millistel liinidel reisijad sõidavad. Seega tuleks liinidele dotatsiooni jagamisel jätkuvalt lakke vaadata, seda enam, et uuest aastast lisanduvad eravedajad.”

Linnavalitsus otsustab tunnipiletite saatuse paari nädala jooksul. Ninnase sõnul käib praegu analüüs, mis selgitab, kas tunnipiletitel on perspektiivi. Kui selgub, et ei ole, lõpetab linn ka kiipkaardiprojekti.

Tallinna Autobussikoondise linnaliinide juhataja Raivo Karolin ütles, et kui kiipkaardiprojekt luhtub, on tal kahju selle juurutamiseks äratehtud tööst. “Süsteem on olnud praegu lihtsalt algfaasis ja see on põhjus, miks kõik ei tööta veel nagu peab,” nentis ta.

Bussijuhtidele on ühistranspordi maksekorralduses tehtud muutused tulnud kasuks, kuna reformi käigus 230 bussi paigutatud kassaaparaadid on hõlbustanud nende tööd.