Silberauto mehaanik Jaanus rääkis, et tahmafiltrist on rohkem kasu kui kahju. Tänu sellele paunale auto väljalaskesüsteemis on linnaõhk puhtam. Põhimõtteliselt teeb filter seda, et summutist väljuvas heitgaasis ei ole peaaegu üldse tahma ning puudub ka diiselmootorite heitgaasidele iseloomulik hais.

Konkreetsel C-klassi Mercedes-Benzil on nö traditsiooniline katalüsaator ja tahmaosakeste filter samas korpuses ning see vidin on päris kallis - maksab 3200 eurot ja lisandub veel käibemaks.

Kuid nagu selgus, tuleb diiselmootori tahmaosakeste filtri vahetust ette haruharva - "Nende rikkeid peaaegu ei ole."

Tahmafilter võib vahest ummistuda, kui autol on mõni muu rike - näiteks mõni andur läheb rikki. Siis ei tööta mootor päris õigesti ja tekib rohkem tahma või ei toimu jooksev puhastus nii nagu peab. Siis võib filter ummistuda. Samuti ka väga vale kasutuse, kasutustingimuste ja näiteks kehva kvaliteediga kütuse tõttu.

Kuid isegi põleva mootoritule ja "täis saanud" filtri puhul ei ole kõik veel kadunud, kui probleemile kohe reageerida. Esindus ja mitmed muudki teenusepakkujad saavad käivitada eraldi regenereerimisprotsessi, mis filtrile põhimõtteliselt suurpuhastuse teeb ja seadme töövõime jälle taastab - nagu poleks midagi juhtunud.

Eks automargiti võib olukord olla natuke erinev - viska aga oma auto kasutusjuhendile pilk peale ja vajadusel küsi margiesindusest infot juurde.

Silberautost lisati, et Mercedestel üldiselt tahmafiltritega probleeme ei ole, sest need suudavad jooksvaid põletustsükleid edukalt teostada ka linnasõidul ja lühikestel sõitudel.

Kui aga tuleb välja, et tahmafilter mingil põhjusel ikkagi ummistub, siis annab sellest märku kollase hoiatustule süttimine auto armatuurlauas. Kui nii juhtub, tuleks vähemalt Mercedeste puhul kohe meistri poole pöörduda, kes siis ummistumise tegeliku põhjuse välja selgitab ja vea parandab.

Volkswagenit ostes tuleb autoga kaasa näiteks eraldi (allkirjastatud) paber, kus käitumisjuhis selleks puhuks kirjas.

Hoiatustule ignoreerimine võib olla esimene samm kübemefiltri hukatuse teel.

Probleemi tuum on aga see, et Eesti autoomanikel on tihti kombeks igasugu hoiatustulesid ignoreerida - "Auto töötab ju, küll jõuab tegeleda!" Nojah, mootor võib ju esialgu töötada, aga kui miski on mootori töös natukenegi valesti, võib hoiatustule eiramine suurema kahju kaasa tuua. Näiteks kasvõi ummistunud tahmafiltri näol.

Kui hoiatustule süttimise põhjuseks on vale mootori töö või kübemefiltri ummistus, siis võib hoiatuse ignoreerimine ja edasi sõitmine filtri niimoodi rikkuda, et isegi spetsiaalne puhastustsükkel selle töökorda ei taasta. Sellisel juhul ei ole küll kedagi teist süüdistada vaid tuleb peeglisse vaadata.

Aga tegelikult ei ole isegi siis kõik veel kadunud. Kuigi sellises olukorras tõttavad kohe igasugused tegelased filtri eemaldust pakkuma, tuleb tähele panna, et olemas on ka asjalikke teenusepakkujad, kes tahmafiltrite veelgi põhjalikumat läbipesu pakuvad. See on enamasti efektiivne meede.

Töökojas näidati meile mitut autot, millel on päris soliidsed läbisõidud ning neist ühelgi ei olnud probleemi tahmafiltriga ning summutid särasid ka seest poolt nagu uued, hoolimata üle 300 000 km läbisõidust.

Seega, ole ise hoolikas autoomanik, kasuta autot õigesti ning ära ignoreeri hoiatustulesid - siis ei ole midagi karta. Eks hoiatustuledel võib erinevaid põhjuseid olla, kuid üldiselt kehtib põhimõte: parem karta kui kahetseda.

Tahmafiltri eemaldamise teed minnakse Eestis ja meie lõunanaabrite juures ehk liiga kergekäeliselt, kuid juba lähitulevikus võib ilma tahmafiltrita auto tehnoülevaatuselt läbi kukkuda. Ja kui ostad auto, millel see juba on eemaldatud, siis filtri "taastamine" lööb valusalt rahakoti pihta.

Loo moraal: Hoia ja enneta, siis ei ole pärast (oma rumaluse tõttu) valus ka. Seda, kuidas tahmafiltrit eviva masinat kõige õigem tarbida on, loe SIIT