Mida väiksem number su riietel on, seda ilusam sa oled. Just seda laadi artikleid on meedia üle paisutanud viimased aasta tuhandeid. See, kuidas keegi välja näeb: kas siis trend on olla liiga peenike, pluss-suuruses või gap between your legs. Kas juuksed peaksid olema toonitud halliks, siniseks või hoopis midagi muud? Meedia on ju tänapäeva võimsaim relv. Seda, et tänapäeva noored elavad infoajastul on kahtlemata mitme küljega asi: mida ühele noorele inimesele tegelikult meedias ette söödetakse on imekspandav ja iga trend saab alguse just sealt — mida keegi kirjutab või mida keegi kuulutab.

Just nii otsustas meie tänase loo kangelane osta mitu paari oma lemmikuid teksapükse ja nagu naised ikka, teame me enamasti oma kindlat suurust. Seetõttu on vahel lihtne minna poodi, haarata riideese ilma proovimata ja kohe maksma suunduda. Ometigi jäid ostetud püksid väikseks. Lausa neli suurust väiksemaks!!! Number aga uute ja vanade pükste sees oli sama. See paneb mõtlema, kui väike on siis suurus null kui praegune suurus neli vastab samale suurusele, mis on endine null? Segane, või mis? Asi pole isegi selles, et riidefirmad on otsustanud muuta suuruste tabelit, vaid selles, et noored inimesed arvavad, et ilu käib läbi numbrite. Milleks ja miks?

See on minu puhas oletus, aga kui enamus ajast on ikka trendikas olla imepeenike, siis vahepeal hakkasid inimesed rääkima rohkem pluss-suurus modellidest. Mugavus olla pluss-suuruses on inimestel ikka teemas ja seega natuke suuremad inimesed löid ju kõigele käega. Kuulda oli ainult ühte: meestele meeldibki, kui on midagi katsuda. Samuti pidid riidefirmad läbi tegema mõned muudatused, kuid nende eesmärk ei olnud tegelikkuses panna inimesi arvama, et mida väiksem number, seda ilusam oled, vaid nende eesmärk oli pigem sujuvalt minna üle uuele ajastusele, mida inimesed nii jõuliselt peale suruvad — minna n-ö trendiga kaasa. Tegelikkuses on suurus null endiselt suurus null, kuid see on nüüd poodides suurus nelja all. Täpselt samamoodi nagu krooni ajal oli 15 krooni ja nüüd on 15 krooni umbes üks euro. Summa on sama, aga number on teine.

Kahjuks pole eelmainitust teadlikud enamik noori meie ümber (kui üldse keegi on). Mina näiteks eilseni ei olnud. See aga paneb noored mõtlema: "Mis mõttes ma ei mahugi enam enda suurusesse ja kas olen mitu numbrit suuremaks läinud? Appi, ahastust kui palju!"

Paratamatult käib kõik käsikäes. See on ehe näide sellest, kuidas üks pisike ’’trend’’ hõlmab endase nii moetööstuse kui ka inimese suhtumise endisse ja kõigisse teistesse.

Loe teisi Kristiina mõtisklusi tema blogist.