Kuidas otsustatakse, mis kostüümid klassikalistest Eesti filmidest hakkavad ehtima Filmimuuseumi näitusesaale? "Tuleb mõelda, et oleks midagi nii tüdrukutele, poistele kui ka meestele ja naistele. Kõik on muidugi eri suuruses, mistõttu on meil valikus ka väga universaalne nunnarüü "Viimsest reliikviast"", rääkis Sipelgas Eesti filmiklassika hulgast suurepäraste kostüüminäidete läbi töötamise protsesssist.

Nunnarüü puhul tehakse lisaks suurem number, et seda saaksid ka mehed selga proovida. Miskipärast tahavad mehed alati nunnarüüd selga panna ja nüüd saab teha seda muuseumis, kus kõik see ongi nii mõeldud.

Võttes arvesse, et film linastus 1982. aastal, siis peab algupäraste kostüümide, eriti veel Arabella kleidiga, väga delikaatselt ümber käima. Algupärane kleit pärineb Filmimuuseumi kogust ning selle koopiat saavad lapsed ka näitusel selga proovida.

Graafilise disaineri Daniel Villemsi ülesanne oli teha koopia jaoks originaalile võimalikult sarnane muster, mis esialgu pildistati üles ja siis joonistati digitaalselt üle. See oli pikk ja aeganõudev protsess, mis nõudis korduvaid katsetusi enne kui tabati just see õige muster.

Eesti Ajaloomuuseumi juures tegutseva filmimuuseumi esimene püsinäitus "Duubel ÜKS" võtab filmitegemise protsessi pulkadeks lahti ja jagab kõigile filmi tegemise ning filmitegijate saladusi. Näituse koostajate hulka kuuluvad paljud filmiinimesed. Näiteks mängufilmi "Sangarid" režissöör Jaak Kilmi, filmi "Must alpinist" kunstnik Katrin Sipelgas ning mängufilmide "Kirsitubakas" režissöör Katrin Maimik.

Vaata lähemalt Eesti Ajaloomuuseumi koduleheküljelt.