Klient, kes kutsus pidevalt rooli taga tahvelarvutit näppinud taksojuhti korrale, lõpetas tänaval.

Paari nädala tagune intsident juhtus esmaspäeva varahommikul kell 00.23. Klient tellis Tallinna sadamasse taksofirmast Sinu Takso transfeeri. Kohale tuli sinine Opel numbrimärgiga 134. Sõit pidi kulgema Haabersti suunas.

Taksojuhil oli parema põlve peal süles iPad, millega sõnumineerimist ta ei lõpetanud ka sõidu ajal. „Paar minutit jälgisin seda käitumist sõnatus hämmastuses, lootes et autojuht ehk ise taipab oma käitumise sobimatust ja äärmisel juhul ehk saadab veel viimase sõnumi ja paneb siis ise oma elektroonilise tahvli ära, autojuht aga sõnumineeris aktiivselt edasi, eriti just fooride juures, kuid ka fooride vahel nägin ma kõrvalistmel istudes, kuidas taksojuhi silmad edasi-tagasi sõidutee ja oma elektroonilise tahvli vahel vilasid," kirjeldas toimetusega ühendust võtnud taksofirma õnnetu klient.

Klient võttis seejärel südame rindu ja tegi taksojuhile märkuse, et ta sõiduajaks oma sõnumineerimise lõpetaks. Kliendi sõnul sai ta vastuseks, „et fooride taga ikka võib ju". Sellele vaidles klient vastu, argumenteerides, et selliselt taksot juhtides pole tähelepanu liiklusel vaid sõnumitel.

„Taksojuht mühatas, et mis on nüüd siis, tema suhtleb abikaasaga, et millal koju jõuab. Olles kannatlik, pakkusin välja, et las saadab siis viimase sõnumi oma kojujõudmise kellaaja kohta. Selle peale teatas taksojuht mulle, et kui mulle ei meeldi, siis pole vaja selle firmaga või selle taksoga sõita. Küsisin, kas ta annab endale aru, et ta pakub avalikku teenust ja seda tehes on temal kohustus pakkuda seda teenust turvaliselt. Taksojuhi vastuseks oli, et ta ei soovi enam minuga sõita, pidas auto kohe kinni ja käskis mul väljuda natuke enne Liivalaia ja Pärnu mnt. ristmikku. Lubasin tema käitumisest firmale teada anda, kuid see ei paistnud teda eriti huvitavat," meenutas naine, kes oli keset ööd tühjale tänavale tõstetud.
Taksojuhi vastuseks oli, et ta ei soovi enam minuga sõita, pidas auto kohe kinni ja käskis mul väljuda.

Kell 00.33 helistas naine uuesti Sinu Takso numbrile, rääkis detailselt äsja juhtunust ja küsis, kas ta saaks teise takso. „Dispetšer kuulas minu jutu ära, ütles, et kahjuks teist autot saata pole, aga et tema annab info minu juhtumi kohta kohe hommikul direktorile edasi ja et kindlasti võetakse minuga järgneval päeval ühendust," jutustas naine vestlusest taksofirmaga.

Paraku lubaduseks see jäigi, et naisega keegi taksofirmast veel ühendust võtaks. Teisipäeval helistas naine uuesti Sinu Taksosse, et uurida, kas juhtunu osas temaga ühendust võetakse.

Kuna klient rahalist kahju ei kannatanud - taksosõit lihtsalt lõpetati ning sõit tühistati, ei saa antud juhtumist ka tarbijakaitseametile pöördumist teha. Sinu Takso taga seisev juriidiline keha Digrim OÜ telefonilt vastab Delfi toimetusele meesterahvas, kes eesti keelt sõnagi ei mõista ning ulatab seejärel telefoni naisele. Juhtunut kirjeldades öeldakse, et firmal pole soovi situatsiooni mingil moel kommenteerida, ometigi paarile küsimusele nappide ja tõrjuvate vastustega siiski vastatakse.

Küsimusele, kas kõik esitatud väited on valed, vastatakse teiselt poolt jaatavalt. „No jah. Vale muidugi," sõnab Sinu Taksot esindav naisterahvas.
„No jah. Vale muidugi," sõnab Sinu Taksot esindav naisterahvas.

Kui uurime lisaks, et kas taksodel pole GPS seadmeid või kaameraid, mis juhtunu ümber lükata saaksid, vastati eitavalt. „Ei, kaameraid meil pole. Küsisime taksojuhilt üle - see jutt on vale," kõlas napp selgitus.

Head lugejad, kirjeldage palun oma kokkupuuteid nutiseadmeid näppivate taksojuhtidega - kuidas olete reageerinud ning kas teid on kuulda võetud?