Kõrvutasime graafikus nende kümne asula linnaliinibusside piletite hinnad, kus linna ühistranspordi süsteem toimib. Piletite hindu otsides tuli tõdeda, et nii mõnegi Eesti linna kodulehelt on see oluline informatsioon üsna halvasti leitav ning kahel juhul tuli segastes tabelites kirjeldatud hinnastamissüsteemist aru saamiseks helistada infotelefoni numbril.

Mitu Eesti linna on Tallinna eeskujul kasutusele võtnud Ühiskaardi süsteemi, mis teeb sageli hinnastamise veelgi keerulisemaks ning mitmel juhul on eraldi hinnad näiteks ühe tunni, ühe sõidu, Ühiskaardile laetud ühe tunni ja Ühiskaardile laetud ühe sõidu piletite vahel. Linnast väljastpoolt tulnutele on see süsteem veidi liiga keeruline ning paneb kulmu kergitama.

Samuti tekitasid küsimusi mõnede sooduspiletite hinnad. Näiteks Kohtla-Järvel, mis paistab silma ka enda kalli üksikpileti hinna poolest, küsib pensionäridelt 30 päeva pileti eest ühe euro rohkem kui õpilastelt. Miks?

Enamikes linnades on kasutusel kas paberpileti süsteem või Ühiskaardi ja paberpileti süsteemid samaaegselt. Ent paberpiletite süsteem ei pea olema eelajalooline. Näiteks Pärnus on sisse viidud selline süsteem, kus pileti ostja saab bussis elektroonilise templi, millega saab sõita kõigis bussides ühe tunni jooksul nii palju, kui kulub.

Allpool olevas tabelis on välja toodud kõik Eesti linnaliinibusside piletite hinnad.

Nagu näha, kõiguvad linnaliinibusside piletite süsteemid üsna seinast seina: mõned on äärmiselt lihtsad, mõned panevad aga kukalt kratsima enda keerukusega.

Mitme linna puhul kehtib ka põhimõte, et linna enda elukohaks registreerinud inimesed saavad tasuta ühistransporti kasutada. Mitmel pool on tasuta sõit garanteeritud eakatele, õpilastele ja sügava puudega inimestele.

Perioodikaartide poolest paistab silma Tartu, kus on loodud soodne süsteem neile, kes kasutavad ühistransporti aastaringselt: 90 päeva perioodikaart maksab umbes sama palju kui näiteks 30 päeva pilet Kohtla-Järvel.

Reastasime ka kõikide linnaliinide piletite hinnad madalaima üksikpileti hinna alusel. Tabelisse läksid kirja kõige odavamad täispiletite hinnad sel põhimõttel, et kui soovida sõita bussiga linnas punktist A punkti B, siis milline oleks täiskasvanu kohta minimaalne summa, mille välja peaks käima.

Nagu näha, saab Eestis kõige soodsamalt bussiga sõita Sillamäel, kus ühe sõidu hind maksab täiskasvanule 45 eurosenti. Kõige kallima üksikpileti saab osta Tallinnast, kus e-pilet maksab 1,10 eurot. Kusjuures bussist ostes on see hind pea kahekordne.

Kui Sillamäe üllatab üsna mõistliku piletihinnaga, paistab kalliduse poolest silma lähedalasuv Kohtla-Järve, kus ühe pileti eest tuleb välja käia 1 euro - see on Tallinnaga võrreldav summa.

Üldiselt jäävad Eesti linnaliinibusside piletihinnad kusagile 50 euosendi ja 1 euro vahele. Enamik neist on hinnastatud ka üsna adekvaatselt, st mida suurem linn, seda kallim pilet ja vastupidi.