"Warcraft: Algus" linastub 10. juunil, kuid alates tänasest jõuab film iga päevaga aina rohkematesse kindoesse üle kogu maailma, mistõttu on avalikkuse ette jõudnud ka filmikriitikute esimesed arvustused ja need pole seni olnud just väga julgustavad.

"Warcraft: Algus" põhineb 1995. aastal ilmunud mängustuudio Blizzardi videomängul "Warcraft", mis sai endale 2 edukat järge ja millest sündis ka maailma üks edukaimaid massirollimänge "World of Warcraft". Filmi valmimine ülipopulaarse alusmaterjali põhjal oli ainult aja küsimus, kuid ometi võttis see üle 20 aasta aega, sest mängustuudio Blizzard muutus selle ajaga üheks kõige mõjukamaks tegijaks mängumaastikul ning nad ei soovinud, et Hollywood valmistaks neile kalli maailma põhjal kehva filmi. Nende 20 aasta jooksul on olnud nii palju hoiatavaid näiteid, et ükski mängustuudio ei taha anda nende mängude tegelasi inimeste kätte, kes teeksid selle põhjal midagi täiesti väärtusetut.

Videomängudest saab teha täpselt sama häid filme kui raamatutest või teatritükkidest. Asi on aga tihtipeale rahas ning osaliselt on süüdi ka videomängude endi suur populaarsus. Filmi - ja mängustuudiod lõid minevikus kvaliteedile mõtlemata käed ja lasid filmitegijatel teha, mis tahavad. Tulemuseks olid "Doom", "Prince of Persia", "Max Payne", "Resident Evili" seeria, "Silent Hill: Revelation", "Alone in the Dark", "Far Cry", "BloodRayne'i" seeria ja paljud teised. Ainult väga väheste filmide loomisel on aru saadud, et film on sõltumata alusmaterjalist täpselt nii hea, kui filmitegijad soovivad, et see oleks. Populaarse õudusmängude seeria põhjal valminud "Silent Hill" oli suurepärane, sest filmi toodi üle mängu sõnum, teemad ja kõikehõlmav õudus ning sellele anti režissööri poolt veel oma nägemus. Teistel ei olegi just seda - filmitegijate oma nägemust

Nüüd on järg "Warcraft: Alguse" käes - pikka aega töös olnud suurejooneline adaptsioon ühest väga populaarsest arvutimängust ning see ei meeldi kriitikutele, sest film on liiga videomängulik. Sõna "videomäng" on filmikriitikute jaoks justkui salasõna, mille alla võib koondada kõik halva. Videomängud ei ole filmikriitikute jaoks kunst, vaid pelgalt mõttetu meelelahutus ja see suhtumine kandub üle ka kriitikasse. Võib-olla ongi "Warcraft: Algus" mõeldud ainult mänguseeria suurimatele fännidele, sest suur osa kriitikast põhineb filmi kalduvusel tuua "Warcrafti" olemasolevast mütoloogiast üle liiga palju. Fännide jaoks kindlasti mitte, aga kõik teised?

Vaatame, mida kriitikud ütlevad:

The Hollywood Reporter alustab isegi positiivselt ning kiidab filmi sarnasust klassikalistele vesternitele ja filmitegijate oskust jutustada head lugu vaatamata suures koguses arvutiefektidele.

Variety kiidab samuti oma olemuselt realistlikku ja südamlikku lugu, kuid sellele vaatamata pole kriitiku sõnul võimalik filmi tõsiselt võtta, sest pakub liiga palju fantaasiat ja üritab olla samas väga tõsine.

The Wrap läheneb aga hoopis negatiivsemalt ning läheb nii kaugele, et tambib mutta kõik näitlejatööd, kostüümid ja isegi ILM-i (Industrial Light and Magic) loodud arvutiefektid.

Screen Internationali kriitik võrdleb filmi "Sõrmuste isanda" ja "Troonide mänguga" ning toob välja, et filmil ei ole kummagi dramaatilist suurust ega ka toorest vägivalda.

Craveonline peab aga filmi meeldivaks meelelahutuseks, mida tulekski just sellisena võtta.

Videomängudele pühenduv veebilehekülg Kotaku leiab, et mitte miski pole filmi juures usutav - see võtab end liiga tõsiselt ning üritab liiga palju.

Screen Daily leiab, et "Warcraft; Algus" on mõeldud kõikidele fantaasiafännidele ja mänguseeria austajatele. Teised ei pruugi filmist midagi saada.

Den of Geek hindab aga filmi püüdlust olla lihtsameelne ja aus meelelahutus.

"Warcraft: Algus" on fännifilm fännidelt fännidele, mis üritab austada mänguseeria juuri ning samal ajal tutvustada uut maailma ka värskele publikule. Kriitikute hinnangul kukub see filmina läbi, aga on suurepärane meelelahutus fännidele. 10. juunil selgub, kellel on õigus - kriitikutel või publikul.